woensdag 11 augustus 2010

Laatste kampeerdagen !!

Jammer genoeg zit het kamperen met onze tent er voor dit jaar op. We hebben genoten van het kamperen met onze tent, wat een heerlijk "woonhuis" hij is lekker ruim en wat ook niet onbelangrijk is waterdicht. We hebben op hele mooie tot prachtige plekjes en campings gestaan. En komen op een aantal volgend jaar zeker terug.!!!! Morgen 12 Augustus vertrekken we richting Mikkili, dat ligt ongeveer 200 km vanaf Heslinki. Marja heeft in Mikkili ook een Mökki ( vakantiehuis ( je ) en daar mogen we een nachtje blijven slapen. Maandag hebben we een bezoekje gebracht aan de stad Joensuu, want ja, Helen wou graag naar weef spulletjes kijken. Het bleef natuurlijk niet bij kijken dat snappen jullie natuurlijk wel. Dus werd er van alles ingekocht ( hoe we het mee krijgen zien we wel ) Dinsdag zijn we weer naar het National Park gegaan alwaar we een bezoek brachten aan de Pirunkirkko of te wel ( Devil’s church), dit is een grot/spelonk in de vorm van een Z. Hij is 34 meter lang en heel smal waar je elkaar bijna niet kon passeren. Ook moest je goed uitkijken voor je hoofd en waar je je voeten neer zette. Erg spannend allemaal dus. De legende gaat dat de duivel daar waar de rotsen zich sluiten in het hol zijn eigen kerk heeft. Natuurlijk hebben we foto’s gemaakt, maar ze zijn bijna allemaal bewogen. ( duivels werk ???? ) Vervolgens zijn we nog met de stoeltjes lift naar Ukko-koli berg gegaan ( ruim 300 meter hoog ). Kyla mocht op eigen risico ook mee. Een prachtig uitzicht onderweg naar de top van de berg. In de winter schijnt dit een prachtig ski gebied te zijn. Vandaag hebben we nogmaals een bezoek gebracht aan het “ Stone-center “ , omdat we zelf ook een aantal stenen hebben gevonden wilden we daar graag wat informatie overhebben.. Want ja,we dachten natuurlijk dat wij hele bijzondere stenen hadden. Jammer genoeg waren de mensen van het laboratorium niet aanwezig, dus moeten we zelf opzoeken via internet of volgend jaar maar weer mee nemen deze kant op . wat absoluut geen straf is. Ook konden we de afgravingen van Tulikivi kachels zien. Wat een enorme diepe afgravingen. Geweldig om te zien. Hoe ze daar met grof materiaal de rotsen in stukken zaagde om er vervolgens spekstenen kachels van te maken. Tot slot wil Kyla nog graag even wat blaffen. Die baasjes van mij zijn ook een lekker stel zeg. Van de week gingen ze raften met een grote boot het water op. Ik gelijk helemaal blij natuurlijk, maar die blijdschap duurde niet zo lang. Ik hoorde namelijk dat ik niet mee mocht ( te gevaarlijk !! ) Ik werd aan een hele grote boom vast gemaakt. Zat ik daar wat alleen in het grote bos maar gelukkig was er een vreemde meneer in de buurt die zo nu en dan even met me kwam spelen. Hij praatte wel tegen mij maar ik verstond er niet zo veel van. Het duurde niet zo lang toen waren mijn baasjes er gelukkig weer. Verder wil ik jullie graag een filmpje laten zien wat mijn baasjes hebben opgenomen. Zoals jullie wel weten ben ik gek van water, ik wilde graag deze vakantie het duiken onder mijn hondenknieën krijgen. En heb hier dus flink op geoefend. En ik moet eerlijk zeggen dat het me redelijk gelukt is. Hieronder is het resultaat te bewonderen. Een poot van Kyla

1 opmerking:

  1. Zo Kyla dat was een geweldige sprong die je daar maakte Volgens mij mag je nu ook wel van de hoge duikplank in het zwembad van Joure. Vraag het maar als cadeautje voor dat je niet mee mocht te raften. Ze zijn toch wel af en toe ook egoïstisch bezig en jij accepteert ook maar alles.
    We praten er wel over als je volgende week weer thuis bent Hoi poot en knuffel oh ja en de groeten van Jut en Juul ze missen je wel een beetje maar vinden het op hun logeeradres ook erg fijn. Hoi Opa en Oma

    BeantwoordenVerwijderen