vrijdag 13 augustus 2010

Bezoek mökki in Pertunmaa en Hotel Sello in Espoo

Gister zijn we dus vertrokken voor de laatste kleine week vakantie. We troffen het erg goed met het weer, het was mooi en we hebben de tent goed droog mee kunnen krijgen. Marja had ons ook voor haar andere mökki in Pertunmaa uitgenodigd wat ongeveer nog 300 km rijden was maar wel in de richting van Helsinki. We vertokken om 12.00 uur van de camping en kwamen rond 16.30 uur aan bij Marja. Weer een mökki gelegen aan het water waar Kyla gelijk weer indook. (p.s. Opa en Oma ik durf al van de hoge duikplank - steiger te duiken, wel 1 meter hoog. Zie filmpje)
's Avonds weer heerlijk gebruik mogen maken van de sauna en de traditionele Finse worstjes gegeten, geweldig dat we dit aanbod hebben gekregen. We hebben sinds 4 weken weer eindelijk eens op een gewoon bed kunnen slapen, want zoveel weken op een luchtbed is niet altijd een pretje, je rolt vaak naar binnen of hij is weer langzaam leeg gelopen en moet er weer wat lucht bij gepompt worden. Vanochtend zijn we om 11.00 uur vertrokken richting Helsinki alwaar we eerst naar het Olympisch stadion zijn gereden. Harm heeft hier zijn startnummer opgehaald en daarna zijn we naar ons hotel Sello in Espoo gegaan. Een prachtig eigentijds hotel, nabij een enorm groot winkelcentrum. Nou, morgen is het dan zover, zaterdag 14 Augustus de Helsinki City Marathon. In de vakantie heb ik om de dag getraind. Meestal tussen de 12 á 20 km en in een tempo van 12 km p/u. Ik hoop dat dat genoeg is geweest. De start is hier om 15.00 en het wordt morgen een (te) warme dag om te lopen. Namelijk 28 graden en de vochtigheidsgraad 69% dus Spaans benauwd in Finland. Ik heb besloten om het morgen echt rustig aan te doen, en ik ga lopen op een tijd van 3.30 uur. Lekker genieten van de uitzichten, en sfeer snuiven het schijnt zo te zijn dat je onder het lopen constant het water ziet. Misschien duik ik er onderweg wel even in als ik te warm heb. Mijn startnummer is 3268 en uitslagen en andere info van de marathon staat op www.helsinkicitymarathon.com Morgen schrijven we wel even hoe het afgelopen is.

1 opmerking:

  1. Nou mooi hoor hebben jullie haar buikje wel eens nagekeken na zo'n duik? Als ik dat fikste om op mijn (toen nog) platte buik te belanden kreeg hij vanzelf een rode kleur ( schaamte misschien) en begon het erg te branden. Hoi bedankt voor het skype advies....loop ze pama

    BeantwoordenVerwijderen