woensdag 28 juli 2010

Zo, eindelijk mag ik weer wat blaffen.

Ik weet dat er heel veel hondenvriendjes en honden vriendinnetjes zitten te wachten, en zelfs volwassen mensen dat ik weer wat mag schrijven op het blog van mijn lieve baasjes.
Geweldig wat ik tot nu toe allemaal weer mag mee maken in mijn hondenleven. Waar we allemaal wel niet allemaal geweest zijn.!!!
Eerst natuurlijk al op een hele grote boot richting Malmö. Daar liep ik heerlijk te paraderen en te kijken naar andere honden ( jes ) op het dek. Lekker uitwaaien en lekkere geurtjes opsnuiven.
De nacht heb ik heerlijk op het voeten eind van het bed bij vrouwtje doorgebracht.
De volgende dag zijn we naar het plaatsje Nissafors gereden, ik kon mijn draai in de auto niet echt vinden. Dan zat ik weer voorin bij vrouwtje op schoot, dan weer achter in, alwaar mijn baasjes wel een plaatsje voor me hadden gemaakt, maar ja om constant tegen een grote zak met tentstokken aan te kijken vond ik ook niet zo leuk. Dus ik liep wat met mijn hondenziel onder mijn poot door de auto.
Onderweg zijn we gelukkig wel een paar keer gestopt om wat te eten en drinken, dat doen mijn baasje super goed.!!!
Op een gegeven ogenblik waren we schijnbaar op de plaats van bestemming want ik mocht eruit, want er werden allemaal spulletjes uit de auto gehaald.
We waren bij een groot huis aangekomen, en ik zag in mijn rechteroog hoek WATERRRRR. Helemaal geweldig. Later ging ik baasje helpen met vissen. Hij haalde er allemaal van die kleine visjes uit, maar ik haalde er enorme grote stenen uit. Heerlijk wat een fantastische plekje was het daar. Lekker in het water gespeeld. Na twee dagen gingen we weer met een grote boot. Maar eerst gingen we in een heel klein hutje slapen. Vond ik niet zo leuk en het was er ook erg warm, maar ja….
Op de boot was het prachtig mooi, we zaten lekker met zijn drieën buiten op het dek. Toen we aankwamen in Mariehamn moest ik weer in de auto tussen de rommel zitten. Gelukkig duurde dat niet zo lang en na een klein honden half uurtje hebben mijn baasje de tent opgezet. Daar waren veel kinderen die wel met mij wilden spelen, ik had van alles en nog wat ingepakt. En mijn baasjes hadden zelfs nog twee echte leren ballen meegenomen voor mij.
Trouwens wat ik wat minder leuk vond aan deze camping was dat ik geen water zag, ja, na een stukje lopen pas. Ik hoopte dus ook dat we snel weer naar een andere camping gingen, maar dat duurde toch nog wel een aantal dagen. Toen gingen we weer op een hele grote boot, daar zaten we lekker met zijn drieën op het zonnedek. Mijn baasje hadden zelfs een stoel voor mij gepakt.
Zo nu en dan stak ik mijn kop even door de spijlen van de boot en zag ik alleen maar water om me heen, wat een paradijs !!! Daarna hebben we heel lang in de auto gezeten en tenslotte in een hotel geslapen en de volgende dag weer verder gereden. Naar een camping tussen Zweden en Finland in, Tornio/Haparanda. Hier zijn we niet heel lang gebleven, het was hier ook wel veel kouder maar gelukkig kon ik ’s avonds voor de kachel liggen en warm worden.Ook vond ik onder een boom een piep klein vogeltje wat uit het nest was gevallen, ik heb nog geprobeerd het mijn eten te geven en het warm te likken maar het mocht niet baten, de volgende dag was het dood. O ja toen mijn baasjes het grondzeil opruimde kwam daar nog een nestje met 5 jonge muisjes te voorschijn, helemaal bloot lagen ze bijelkaar en moeder muis ging er snel van door. Ja ik leef hier echt dicht bij mijn natuur.
Nu zitten we weer op de Camping in Salla. Hier ben ik vorig jaar ook geweest. En eindelijk hebben ze naar me geluisterd, doen ze niet zo vaak maar nu gelukkig wel.
We staan namelijk heel erg dicht bij het water en dat vindt ik echt heel cool. Alleen ben ik zo stom geweest om mijn mooiste speeltje stuk te bijten. Die gooide mijn baasjes altijd in het water en dan haalde ik hem weer op. Maar omdat ik hem per ongeluk stuk heb gemaakt ligt hij nu op de bodem van het meer. Ja, nu mag ik graag duiken maar dit is me net wat te diep. Misschien krijg ik deze vakantie wel weer een nieuwe. Ook ben ik vanmiddag ( woensdag ) met baasje op een grote berg geweest. Jeetje wat een klim. In de wintermaanden is dit nl de zwarte piste,maar we hebben onderweg wel een aantal rendieren gezien. En dat maakte alles weer goed.
Die beesten met hun gekken dingen op hun hoofd zie ik elke dag bij onze tent snuffelen, ik jaag ze dan met veel lawaai weg. Maar ze komen elke keer weer terug. Stomme beesten !!!
Zo,nu ga ik weer lekker even in het zonnetje bij komen. Lekker met een stok en of met mijn frisbee spelen.
Och, wat een hondenleven. Super !!

Poot van Kyla

2 opmerkingen:

  1. Kyla hartelijk dank voor je bericht Je moet weten ik maakte me al wat zorgen om dat ik niks van je hoorde. Nu is alles goed laat je baasjes maar weten dat als de drukte wat achter de rug is ik ze wel weer schrijf. Hoi van Opa en Oma en een stevige poot A propos bij je thuis is allees ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Harm en Helen,

    heerlijk aan het vakantie vieren? Leuk dat wij thuisblijvers mee kunnen lezen. En ook foto's kunnen kijken.
    Vanuit Nederland geen foto's, want die zitten in het patientendossier. H is vorige week dinsdag met de fiets over de kop geslagen en heeft zijn rechter sleutelbeen gebroken. Diezelfde avond is hij nog geopereerd. Voorlopig nog geen marathon dus. Harm heb jij jouw marathon al gelopen???
    Kunnen jullie wat door je boeken heen komen??? hahaha vast wel.
    Nog een hele fijne vakantie.

    groetjes, CH

    BeantwoordenVerwijderen