zaterdag 27 februari 2010

Dagje genieten

Vandaag zijn we gaan langlaufen elk een aparte ( geen ruzie hoor ! ) route. Mijn favoriete route is het stuk naar de Ruuhitunturi berg. Het hoogste gebied van de omgeving van Salla. De sneeuwscooter safaris komen daar ook altijd. Omdat het vandaag prachtig zonnig weer was ging de foto camera dus mee. Helen en ik hadden afgesproken dat we elkaar weer tegen kwamen in het rendierenpark Jotos. De route naar de Ruuhituturi berg gaat dus alleen maar omhoog.
Hoe hoger je komt hoe mooier en kouder de natuur wordt. Het is echt onbeschrijfelijk mooi wat je daar ziet. Je waant je in een compleet andere wereld, en Geweldige mooie omgeving echt een aanrader, zowel op de latten als op de sneeuwscooter. Wel heel goed aankleden. Onderweg was het ooh !! en ahh !! gehalte erg hoog. Schitterende fotos gemaakt en snel weer verder. Omdat je niet te lang stil moet blijven staan. En steeds je handschoenen uit bij - 25 graden is ook geen pretje. Boven op de berg is een klein restaurantje waar je eventueel kan bijkomen. Maar omdat ik met Helen in het rendierenpark had afgesproken, ben ik gauw weer verder gegaan. Na een goed anderhalf uur kwam ik bij het rendierenpark Jotos aan.
Omdat Harm een lange route nam en ik een kortere kon ik dus bijna een uur later op pad.
In mijn route hoefde ik niet zo te klimmen en kwam ik na bijna 40 minuten ook bij het rendierpark aan waar Harm net aan zijn eerste kop warme chocolade melk zat.
Heerlijk samen even bijgekomen en toen samen weer terug. Omdat ik niet zo snel kan langlaufen krijgt Harm het snel koud, dus..... ja hoor ga maar vast weer vooruit want ja iemand moet toch als eerste de kachel en de sauna aan doen.
's Avonds lekker voor de kachel gelezen en na 22.00 uur om het kwartier naar buiten om te kijken of het Noorderlicht ook zou verschijnen. Nee jammer genoeg niet.
Het weer van vandaag is niet geweldig, het waait en sneeuwt flink dus dat is niet meer langlaufen maar blog bijwerken, lezen en wandelen.
Jammer maar wat hebben we het deze week getroffen met het weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten